Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach powstała w 1994 roku. Decyzją Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 lipca wpisana została do Rejestru Uczelni Niepaństwowych pod numerem 45. W krótkim czasie uzyskała uprawnienia do prowadzenia studiów magisterskich, a także uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora nauk humanistycznych.
Od 21 marca 2005r. Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach jako pierwsza niepubliczna Uczelnia Akademicka na Śląsku otrzymała akredytację do prowadzenia pełnego cyklu kształcenia wyższego.
Uczelnia została powołana w celu kształcenia i wychowywania ludzi dojrzałych do samodzielnego i profesjonalnego rozwiązywania zarządczych, marketingowych, organizacyjnych i gospodarczych problemów przedsiębiorstw i instytucji oraz uczestniczenia w życiu gospodarczym i społecznym regionu, kraju i Europy, a także wspomagania organów władzy samorządowej i państwowej.
Misją Uczelni jest realizacja procesu edukacyjnego i naukowo-badawczego na wysokim poziomie w oparciu o wiedzę, doświadczenie oraz zaangażowanie polskiej oraz zagranicznej kadry nauczycieli akademickich. Uczelnia dąży do ciągłego rozwoju intelektualnego, wspomagania indywidualnych uzdolnień, aspiracji naukowych i społecznych studentów oraz pracowników.
Stwarza możliwość rozwoju zainteresowań, wszelkiej aktywności oraz przedsiębiorczości inicjując, a także wspierając liczne przedsięwzięcia i projekty.
WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA MARKETINGOWEGO I JĘZYKÓW OBCYCH
zaprasza na
STACJONARNE I NIESTACJONARNE
STUDIA LICENCJACKIE I MAGISTERSKIE
Współczesny rynek pracy poszukuje wysoko wykwalifikowanej kadry specjalistów, ludzi kreatywnych, świadomych swojej wiedzy i umiejętności.
Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych, zatrudniając świetnie wyszkoloną kadrę naukowo-dydaktyczną, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pracodawców. Staramy się dostosować naszą ofertę edukacyjną w taki sposób, aby absolwenci WSZMiJO posiadali wiedzę teoretyczną, jak również potrafili wykorzystać ją w praktyce. Innowacyjne metody nauczania oraz pracownie wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne pozwalają w pełni na realizację programów nauczania.
I stopnia - licencjackie
|
II stopnia - magisterskie
|
|
II stopnia - uzupełniające magisterskie
|
STUDIA LICENCJACKIE
Filologia angielska
Studia stacjonarne (dzienne) i niestacjonarne (zaoczne) - 6 semestrów.
Specjalizacje:
język angielski w biznesie
nauczyciel języka angielskiego oraz nauczyciel języka drugiego (niemieckiego lub rosyjskiego)
tłumaczeniowa z językiem arabskim, chińskim, hiszpańskim, niemieckim lub rosyjskim
języki specjalistyczne – język lotnictwa
Zarządzanie
Suda stacjonarne (dzienne) i niestacjonarne (zaoczne) - 6 semestrów.
Specjalności:
zarządzanie firmą na rynkach krajowych i zagranicznych
reklama i PR - studia dofinansowane z UE (dotyczy naboru luty 2011)
zarządzanie kadrami
zarządzanie personelem lotnisk - opcjonalna specjalizacja dla osób zainteresowanych
zarządzanie w hotelarstwie i turystyce
zarządzanie sprzedażą i negocjacje
Bezpieczeństwo Wewnętrzne
Studia stacjonarne (dzienne) i niestacjonarne (zaoczne) - 6 semestrów.
Specjalności:
Filologia germańska
Studia stacjonarne (dzienne) i niestacjonarne (zaoczne) - 6 semestrów.
Specjalizacje:
język niemiecki w biznesie i turystyce
nauczyciel języka niemieckiego oraz nauczyciel języka drugiego (angielskiego lub rosyjskiego)
tłumacz języka niemieckiego – jedyna na Śląsku!
Filologia hiszpańska
Studia stacjonarne (dzienne) i niestacjonarne (zaoczne) - 6 semestrów.
Specjalizacja:
- język hiszpański w biznesie i turystyce
Filologia angielska
Studia stacjonarne (dzienne) i niestacjonarne (zaoczne) - 6 semestrów.
Specjalizacje:
nauczyciel języka rosyjskiego oraz nauczyciel języka drugiego (niemieckiego lub angielskiego)
język rosyjski w biznesie i turystyce
tłumacz języka rosyjskiego
PR i Reklama - studia dofinansowane z UE!
Absolwent tej specjalności będzie potrafił samodzielnie planować, budżetować i wdrażać działania PR i reklamowe dla firmy, organizacji pozarządowej, partii politycznej czy gminy. Pozna zasady komunikacji społecznej i nauczy się je wykorzystywać w praktyce. Osoby, które ukończą specjalność Reklama i PR zdobędą konkretne, użyteczne umiejętności pozyskane od właścicieli firm i specjalistów w dziedzinie komunikacji marketingowej. Absolwenci będą potrafili m.in.: wpływać na opinię publiczną za pośrednictwem środków masowego przekazu, wykorzystywać potęgę Internetu i serwisów społecznościowych w promocji firm i instytucji, profesjonalnie wdrażać działania reklamowe oraz kształtować swój wizerunek na rynku pracy.
W celu przybliżenia specyfiki pracy "PRowca" studenci będą odbywać warsztaty w Biurze Symulacji Agencji PR
Bezpieczeństwo Narodowe
Stacjonarne (dzienne) i niestacjonarne (zaoczne) 6 semestrów.
Specjalizacje:
nowe technologie informatyczne w bezpieczeństwie narodowym
ekonomika bezpieczeństwa państwa
przygotowanie do pracy w Policji
STUDIA MAGISTERSKIE
Filologia angielska
Studia stacjonarne (dzienne) i niestacjonarne (zaoczne) - 4 semestry.
Specjalizacje:
język angielski w biznesie
nauczyciel języka angielskiego
tłumaczeniowa z językiem arabskim, chińskim, hiszpańskim, niemieckim lub rosyjskim
języki specjalistyczne – język lotnictwa
anglistyka stosowana z językiem rosyjskim, niemieckim lub hiszpańskim – NOWOŚĆ!
amerykanistyka – NOWOŚĆ!
Zarządzanie
Studia stacjonarne (dzienne) i niestacjonarne (zaoczne) - 4 semestry.
Specjalności:
zarządzanie firmą na rynkach krajowych i zagranicznych
reklama
zarządzanie kadrami
zarządzanie personelem lotnisk - opcjonalna specjalizacja dla osób zainteresowanych
zarządzanie w hotelarstwie i turystyce
zarządzanie sprzedażą i negocjacje
Filologia rosyjska
Studia stacjonarne (dzienne) i niestacjonarne (zaoczne) - 4 semestry.
Specjalizacje:
nauczyciel języka rosyjskiego
język rosyjski w biznesie i turystyce
tłumacz języka rosyjskiego
Filologia germańska
Studia stacjonarne (dzienne) i niestacjonarne (zaoczne) - 4 semestry.
Specjalizacje:
nauczyciel języka niemieckiego oraz nauczyciel drugiego języka (angielskiego lub rosyjskiego)
Tłumacz języka niemieckiego
Język niemiecki w biznesie
DLACZEGO WARTO TU STUDIOWAĆ?
WSZMiJO stwarza studentom i słuchaczom doskonałe warunki do zdobycia szerokiej wiedzy oraz umiejętności praktycznych, tak aby mogli odnieść sukces na konkurencyjnych rynkach pracy w kraju i za granicą.
W procesie edukacyjnym Uczelnia wykorzystuje inwencję oraz kreatywność swoich studentów. Chętnie wspiera ich aktywność naukową i kulturalną. Studenci organizują warsztaty, seminaria, konferencje, debaty, wystawy, przeglądy filmów, poznają inne kraje i kultury oraz wydają studenckie czasopismo.
Uczelnia przywiązuje ogromną wagę do nauczania języków obcych, przekazywania najnowszej wiedzy o świecie oraz do nawiązywania kontaktów zagranicznych. W Wyższej Szkole Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach studiują również studenci z zagranicy biorący udział w międzynarodowych programach wymiany edukacyjnej.
WSMiJO jako jedna z pierwszych uczelni w Polsce otrzymała prestiżowy certyfikat Wiarygodnej Szkoły nadawany przez Akademickie Centrum Informacyjne.
Druga niepubliczna uczelnia akademicka w Polsce! (wg. rankingu Uczelni Akademickich 2010 opublikowanym przez Perspektywy).
STUDIA PODYPLOMOWE
Studia podyplomowe to atut przy ubieganiu się o atrakcyjne stanowisko. Dzięki przemyślanym blokom tematycznym, wyselekcjonowanej kadrze akademickiej (praktycy) oraz niewielkim grupom (max. 20 słuchaczy) zwiększają szansę na awans zawodowy.
Zarządzanie w turystyce i hotelarstwie
Zarządzanie kadrami
Język angielski w biznesie
Język niemiecki w biznesie
Tłumacz języka angielskiego – NOWOŚĆ!
Tłumacz języka niemieckiego – NOWOŚĆ!
Tłumacz języka hiszpańskiego – NOWOŚĆ!
Tłumacz języka rosyjskiego – NOWOŚĆ!
Edytorstwo – prowadzone w języku obcym – NOWOŚĆ!
Dziennikarstwo biznesowe – prowadzone w języku obcym
Język niemiecki w biznesie – ochrona zdrowia – NOWOŚĆ!
Zarządzanie przedsiębiorstwem bankowym – studia dofinasowane z UE
Zarządzanie bezpieczeństwem w obszarach informacji – NOWOŚĆ!
Administracja w systemie bezpieczeństwa państwa – NOWOŚĆ!
Zarządzanie bezpieczeństwem w spedycji i transporcie – NOWOŚĆ!
Zarządzanie zasobami w sytuacjach kryzysowych
Zarządzanie kryzysowe dla służb mundurowych
Zarządzanie logistyką krajową i międzynarodową
Bezpieczne zarządzanie imprezami i obiektami sportowymi – NOWOŚĆ!
Edukacja dla bezpieczeństwa – NOWOŚĆ!
Praca rezydenta w świetle zasad bezpieczeństwa w turystyce – NOWOŚĆ!
Trendy i tendencje bezpieczeństwa w zarządzaniu logistyką – NOWOŚĆ!
Zarządzanie projektami – NOWOŚĆ!
Zarządzanie bazą transportową w sytuacjach kryzysowych – NOWOŚĆ!
SIEDZIBA UCZELNI, OBIEKTY
Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych prowadzi wszystkie zajęcia w swoich obiektach, dzięki czemu są one zawsze przygotowane do organizowanych tam zajęć dydaktycznych. W skład zasobów uczelni wchodzą między innymi:
Obiekty przy ul. Gallusa 10 i 12, w których zlokalizowane są: Rektorat, Dziekanat, biblioteka, sale wykładowe i ćwiczeniowe, bufet, punkt ksero.
Obiekty Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnego, w skład którego wchodzą:
-
Sale wykładowe - w kompleksie znajduje się kilka sal przeznaczonych do prowadzenia zajęć dydaktycznych:
-
kilkanaście sal dla 30 osób
- trzy sale dla 100 osób
sala dla 330 osób – osobny budynek z systemami nagłośnienia i oświetlenia, wentylowany mechanicznie, miejsca siedzące wyposażone w pulpity umożliwiające prowadzenie notatek. Za audytorium zlokalizowane są wydzielone pomieszczenia dla prowadzących konferencję. W budynku znajdują się: szatnia, miejsce dla portiera lub ochrony. Istnieje możliwość zorganizowania bufetu na potrzeby konferencyjno-szkoleniowe. Ponadto bezpośrednio przy obiekcie znajduje się ogrodzony parking z około 50 miejscami.
Hala widowiskowo-sportowa - w obiekcie znajduje się sala audytoryjna dla 580 osób. Odbywają się tam wykłady, konferencje i sympozja naukowe. Bezpośrednio przy sali audytoryjnej zlokalizowana jest duża hala sportowa składająca się z dwóch odrębnych boisk, większego i mniejszego, o łącznej powierzchni 1290 m2. Boiska są przystosowane do gry w: halową piłkę nożną, tenisa ziemnego, siatkówkę, koszykówkę, piłkę ręczną oraz do prowadzenia zajęć rekreacyjno-ruchowych.
Obiekt wyposażony jest w nagłośnienie umożliwiające prowadzenie zajęć, kursów, szkoleń i konwencji.
-
Domy studenta – studenci mogą korzystać z ponad 130 miejsc noclegowych zlokalizowanych w: pokojach 1, 2-osobowych, pokojach typu studio (dwa oddzielne pokoje połączone drzwiami).
-
Oferowane pokoje o zróżnicowanym standardzie wyposażone są między innymi w łazienkę, osobne łóżka, telefon, Internet.
-
Ponadto na terenie Domów Studenta funkcjonują:
-
sala bilardowa, sala konferencyjna dla 110 osób z projektorem, jadłodajnia, świetlica, monitorowany parking.